Vrouw & Maatschappij zorgt voor blije kindergezichtjes op de avondmarkt

zaterdag, 1 juni, 2013
Vrouw & Maatschappij zorgt voor blije kindergezichtjes op de avondmarkt

Vorige vrijdag was het weer Avondmarkt in Oostham, een jaarlijks initiatief van concertband Musica.  Dit jaar had men geluk want in tegenstelling van de afgelopen maanden was de temperatuur aangenaam, al stond er een stevige wind.  Vorig jaar was de markt meer een politiek circus door de nakende verkiezingen, dit jaar was dit heel wat rustiger.  Iets te rustig misschien voor het publiek, want vele marktkramers hadden hun kat gestuurd.

De lokale afdeling van Vrouw & Maatschappij was net als de vele voorbije jaren weer op post.  Net als vorig jaar hadden de dames gekozen om de markt op te gaan met tattoos voor de kids.  Vaak stond er een hele rij aan te schuiven met de ontblote arm, been of.. andere ledematen om daarna met een glinsterende tekening op de arm de oranje tent te verlaten.  V&M zag dan ook heel wat blije kindergezichtjes die avond waardoor ze weer mochten concluderen dat hun opzet geslaagd was.  De mama’s lazen ook gretig alle info dit er in de tent te vinden was en zagen dat de organisatie in Ham terecht zich één van de sterksten van de regio mag noemen.  Niet voor niets is de lokale voorzitster, Hilde Aegten, sinds kort ook de voorzitster van de regio.